Priopćenje povodom novinskog naslova u jednom dnevnom listu o kašnjenju dojave u posljednjoj akciji spašavanja na Ilincu
Mada je pri pozivanju na intervenciju doista došlo do manjeg kašnjenja, dužni smo otkloniti sumnje u sustav žurnog poziva za pomoć, koji se može zbog toga steći. Djelatnici koji zaprimaju pozive građana na broju „112“ rade također stresan posao te često prema nejasnim dojavama uznemirenih građana u vrlo kratkom vremenu moraju prepoznati o kakvoj se situaciji i lokaciji radi i kakva se pomoć traži. U ovom slučaju očito je došlo do neporazuma o mjestu odakle je očevidac čuo pozive u pomoć pa je dojava prvotno prosljeđena HMP i drugim službama. Nakon što je postalo jasno da se radi o nesreći izvan naselja i javnih prometnica, Centar je postupio sukladno Standardnom operativnom postupku traganja i spašavanja na kopnu i otoku, te obavjestio HGSS. HGSS je dojavu o pozivu za pomoć dobio u 18,25 h, posredstvom Centra zaštite i spašavanja sa zakašnjenjem od 12 minuta, što nije bilo presudno za tijek i ishod akcije spašavanja. Suradnja HGSS-a sa Centrima ZiS je odlična i svakog dana se unapređuje. Radi se o bliskoj i timskoj suradnji na istom poslu kako bi građani u što kraćem vremenu, dobili odgovarajuću pomoć.
Sustav žurnog broja „112“ u Hrvatskoj mada se još uhodava, već sada dobro funlcionira. Kada se upoređuje sa istim sustavima u Europi, onda treba reći da se i tamo također događaju nesporazumi, često i sa teškim posljedicama. HGSS koji se među prvim zalagao za uvođenje ovog broja u Republici Hrvatskoj, i nadalje će se truditi da ti centri budu što kvalitetnija pomoć građanima, a eventualne pogreške trebaju služiti unapređenju kvalitete, a nipošto biti razlogom nepovjerenja građana prema Službi "112" i odgovornom poslu kojeg djelatnici na tim centralama danonoćno obavljaju.