intranet.hgss.hr Hrvatska gorska služba spašavanja › Novosti › HGSS Zadar na Monte Rosi

HGSS Zadar na Monte Rosi

Slika novostiU sklopu periodičkog održavanja forme i tehničkih elemenata boravka u visokim gorjima,  četveročlani tim (Šime Jukić, Siniša Primožić, Marin Jukić i Marko Frleta) zadarskog HGSS-a prošli je tjedan od 4. do 8. kolovoza proveo u gorju Monte rosa na švicarsko-talijanskoj granici.
Cilj je bio popeti određeni broj četri-tisućnjaka i posjetiti najviši planinarski dom u europi – Capanna Regina Margherita na 4559m visine.
 Na 10 sati vožnje od Zadra nalazi se pravi mali alpski raj koji započinje u malom mjestu Alagna Valsesia na 1160m.
Noćimo u šatorima u kampu a ujutro nas budi kiša praćena uz prilični pad temperature- oko 18 C. Krećemo žičarom koja nas vodi do visine 3.200m i od tamo imamo 2sata hoda do planinarskog doma Gnifetti na 3.610m. Pojavljuju se prvi znakovi manjka dragocjenog kisika ali uz adekvatnu rehidraciju ne ostavlja posljedice. Nevrijeme se zahuktava na planini, mećava i olujni udari vjetra što je pomalo smiješno kada se pomisli da smo se dan ranije pržili na +30-ak. Slika novostiIdući dan pristup po ledenjačkim zamkama do doma Margarita i visine 4.559. Visina čini svoje i ujutro malo tko u domu nema posljedice. Mi smo se izvukli samo uz glavobolju koja se da zaliječiti sa ponekim aspirinom. Idući dan se penjemo na četiri  četiri-tisućnjaka praćeni predivnim vremenom bez oblaka i daška vjetra.
 Isti dan se spuštamo u grad, pripremamo zasluženi roštilj. Sutradan se vraćamo doma.